Nu ko? Corona vīruss ir nonācis arī līdz Latvijai un nekā forša tajā nav. Tie ir gan ierobežojumi ceļošanai, gan izklaides pasākumiem, gan karantīna un viss kas ar to saistīts. Un ierobežojumi skar visus iedzīvotājus! Un ja no kino vai teātra apmeklējuma uz kādu laiku var atteikties, tad bez ēšanas cilvēks idzīvot nevar. Ko darīt?
Pirmais, kas man ienāca prātā, pasūtīt pārtiku no e-veikaliem. Populārākais (un to es pats arī esmu izmantojis vairāks reizes) ir barbora.lv. Tagad arī Rimi piedāvā e-veikala pakalpojumus un ir vēl pāris interneta adreses, kur var pasūtīt piegādi uz mājām.
Tā nu sanāca, ka šis salīdzinājums tapa nejauši. Es vēl "miera" laikos gribēju notestēt Maxima un Rimi e-veikalus, bet dzīve ieviesa savas korekcijas un šis materiāls top tieši tagad.
Tātad, iegāju barbora.lv mājas lapā un uzreiz ieraudzīju paziņojumu, ka lielā pieprasījuma dēļ piegādes laiki būs atvērti tikai pirmdien. Un kamēr es tur bakstījos, pēkšņi (tas notika svētdienas vakarā) man atvērās viens lodziņš - piegādes iespēja, no 8 līdz 9. Es ātri pierezervēju šo laiku un steidzos salikt grozu. Tajā visā haosā man pagāja minūtes 15 kamēr es sapratu, ka e-piedāvājums atšķiras no veikalā esošā piedāvājuma. Piem, sagriezta kūpināta gaļiņa un desa pieejama nav, arī smalkmaizītes, kruasāni un uz vietas cepta maize pieejama nav. Desas, sieru un gaļu var pasūtīt tikai konkrētos daudzumos - desu es pasūtīju 250g, jo nākamais iespējamais daudzums bija 500g. Nu puskilo desas tā kā man būtu par daudz. Tas pats ir ar sieru un daudziem citiem produktiem - tu nevari pasūtīt 300 vai 400 g. Vispirms es domāju, ka tie ir rūpnīcu iepakojumi, bet izrādījās, ka nē - tos griež gabalos un saiņo Maximas darbinieki.
Pasūtīju gan pienu, gan olas, gan svaigu vistas gaļu, gan maizi, gan dārzeņus un saldējumu. Es tādā steigā kārtoju grozu, ka piemirsu par dažām lietām. Šeit ir forša opcija un vēl 15 minūšu laikā pēc pasūtījuma noformēšanas un apmaksas ir iespēja pievienot grozam piemirstās preces.
Par to, ka kurjers nebūs norādītajā laikā, es sapratu kādas 20 min. pirms piegādes termiņa beigām, jo saņēmu ziņu, ka mans pasūtījums nodots uz apstrādi. Kurjers nokavēja gandrīz stundu. Ne zvana, ne atvainošanās es nesaņēmu.
Man likās nepareizs arī tas fakts, ka kurjeram nebija pavadzīme, līdz ar to pārbaudīt uzreiz vai atteikties no kādas preces es nevarēju, jo man bija jāskrien iekšā, jāver vaļā e-pasts un tur jāmeklē pasūtījums. Bet šajā situācijā likt gaidīt kurjeram uz ielas, kamēr es atvēršu un visu pārbaudīšu... nu es nezinu...
Pasūtījums arī bija izpildīts pa pusei - nebija ne olu, ne maizes, ne saldējums, ne sadzīves ķīmija. Domāju, varbūt beidzās. Nē, mājas lapā viss ir atvērts pasūtīšanai. Tātad, bija vienkārši slinkums skriet? Agrāk Maxima piedāvāja aizvietot iztrukstošo ar līdzērtīgām precēm, bet šoreiz nolēma kā būs labi arī tā. Ar iztrūkstošām precēm mans rēķins bija mazāks par to, kas nepieciešams bezmaksas piegādei. Bet naudu par piegādi no manis tomēr neiekasēja, kas ir patīkami!
Nākamais veikals, kurā es nolēmu pasūtīt to, ko man Barbora neatveda, bija Rimi. Bet tur mani gaidīja nepatīkams pārsteigums - tuvāko divu nedēļu laikā nebija pieejams neviens laiks piegādei. Arī aizbraukt pašiem uz Rimi Drive iespēju nav - viss ciet.
Tad nu atcerējos par nuko.lv un nolēmu pasūtīt tur. Pirmdien veikto pasūtījumu varēja noformēt tikai uz ceturtdienu, un es nolēmu pasūtīt pilnu grozu, ieskaitot arī to, kas man ledusskapī vēl bija. Piedāvājums šajā veikalā ir krietni mazāks, bet nepieciešamo iegādāties var. Tieši tāpat, kā Barborā, šeit nevar pasūtīt neko sveramu/sagrieztu; tikai to, kas rūpnieciski jau iepakots. Ceturtdien pusstundu pirms pasūtījuma piegādes laika beigām saņēmu sms, ka viņiem ir tehniksas problēmas un pārtika tiks piegādāta tikai piektdien. Bet ja nepiekrītu, tad varu atteikties. Ok! Šajā situācijā izvēles nav - gaidu piektdienu. Es pasūtījumu saņēmu pilnībā un norādītajā laikā. Bet! Tajā pašā laikā pasūtījumu noformēja arī brālēna ģimene - un viņi saņēma tādu pašu īsziņu par tehniskām problēmām un par piegādi tikai nākamajā dienā. Tur situācija bija bēdīgāka - puse no pasūtījuma piegādāta netika un par to uzzināja tikai tad, kad pasūtījums bija piegādāts. Tā kā gribi vai negribi, bet uz veikalu pēc pārtikas bija kāds jāsūta.
Rezumē. Šajā situācijā es nezinu kuru varētu nosaukt par uzvarētāju, jo Rimi mājas lapā piegādes laiki vēl šobrīd ir ciet. Tas pats ir ar Barbora - piegādes iespējas nav! Es iesaku monitorēt piegādes laikus un datumus pašiem. Bet varbūt var kādu cilvēciņu deliģēt uz veikalu - man šajā brīdī vairāk patīk Maxima. Maximās šobrīd ir ļoti tīkamas atlaides un iepirkties ir izdevīgāk. Un arī visas aizsardības iespējas ir nodrošinātas. Pie ieejas ir gan dezinfekcijas līdzekļi, gan papīra dvieļi un miskaste, gan cimdiņi. Rimi man ir pāri ielai un es regulāri aizskrienu pēc 10 rītā (jo no 8 lidz 10 laiks atvēlēts māmiņām, pensionāriem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām). Taču cimdiņi pie ieejas tur regulāri iztrūkst, papīra dvieļi arī regulāri nav, neskatoties uz to, ka tas viss stāv tieši pretī Rimi informācijas stendam un darbinieki redz notiekošo nepametot savu darba vietu.
Starp citu, Maximas darbinieki regulāri (redzēju pats savām acīm) dezinficē gan ratus, gan savas darba vietas. Rimi es ne reizi to neesmu redzējis, bet Rimi man patīk pašapkalpošanās kases ar skeneriem - ir ātri, ērti un nav jāstāv rindā.
Un jūsu ērtībai es apkopoju man esošo informāciju par e-vietnēm, kur notiek piegādes uz mājām (visi linki ir aktīvi):
varbūt paveiksies un būs kāds brīvs laiciņš
tas pats, kas ar Barboru
pārtikas piegāde visā Latvijā
ir iespēja saņemt pārtiku arī aiz Rīgas robežām
piegāde Rīgā un Rīgas rajonā
pārtika no vietējiem zemniekiem
augļi, dārzeņi, bakaleja; piegāde visā Latvijā
bio pārtika un eko kosmētika; piegāde visā Latvijā
vegānu pārtika; piegāde visā Latvijā ar DPD
eko un bio produkti; piegādes ar kurjeru un pakomātiem visā Latvijā
preces bērniem, rotāļlietas, bio-pārtika; piegāde ar kurjeru visā Latvijā
piegādes visā Latvijā
pārtika, kosmētika, sadzīves preces; pegāde visā Latvijā - ar pakomātiem
ekoveikals; piegāde Rīgā un Rīgas rajonā, visā Latvijā ar kurjeru
kosmētika un sadzīves ķīmija; piegādes visā Latvijā
sludinājumu portāls, kur tirgotāji paši liek sludinājumus, jāmeklē un jārunā ar katru atsevišķi
augļi un dārzeņi ar piegādi
bio un eko preces, piegāde Rīgā un Rīgas raj.
3xnedēļā pasūtījumu var izņemt Āgenskalna turgū