Kā es ķīniešu "KitKat" garšoju

Katrs bērns (es domāju tos, kurus ir skārusi civilizācija) kaut reizi ir nogaršojis KitKat šokolādi. Šī šokolāde gluži nav mans favorīts, bet man tā garšo.


Kādu dienu izlasīju rakstu internetā, ka pasaulē ir desmitiem dažādu KitKat batoniņu variāciju, taču pie mums Latvijā var nopirkt tikai divus veidus - klasisko un ar balto šokolādi. Es izpētīju interentu un atradu tādu iespēju. Taču sāksim ar nelielu ieskatu šī batoniņa tapšanas vēsturē.

 

Nosaukumam Kitkat ir sarežģīta vēsture. 1911. gadā Rowntree's Company reģistrēja nosaukumus KitCat un KitKat šokolādes. Rowntree's kopš 19.gs. sākuma bija labi zināms saldumu uzņēmums  Anglijā (Jorkā) un viens no Lielbritānijas visnozīmīgākajiem ģimenes uzņēmumiem, kuru specifika ir šokolāde. Uzņēmuma dibinātāji ir brāļi Henrijs Īzaks Rauntrijs un Džozefs Rauntrijs. 1987. gadā uzņēmums kļuva sabiedrisks un 1988. gadā Rowntree's iegādājās uzņēmums Nestlé.  Nosaukuma iedvesma bija Londonas 18. gs. literatūras grupa "Kit Kat Club", kas satikās Kristofera (konditora) konditorejā.

 

Astoņdesmitie gadi bija KitKat "zelta ēra" ar lielu pārdošanas apjomu pieaugumu gan vietējā Lielbritānijas tirgū, gan ārzemēs. Ražošanas punktu paplašināšana turpinājās Tālo Austrumu virzienā - 1989. gadā Kit Kat ražošanu sāka Kasumigaurā (Japānā). 1988. gadā Nestlé iegādājās Rowntree uzņēmumu, nodrošinot jaunu platformu izaugsmei. Šī pirkuma motivācija bija vēlme iegūt Rowntree's vadošā zīmola KitKat stipro pozīciju un neizmantoto potenciālu. Zīmola attīstīšana un ražošanas paplašināšana uz jaunajiem tirgiem nākamo dažu desmitgažu laikā bija diezgan saspringta. Deviņdesmitajos gados ražošanu sāka Malaizijā, Indijā, Ķīnā un Turcijā.

 

Pašlaik KitKat ir pasaulē otrā šokolāde un droši vien visglobālākais šokolādes zīmols.  Galvenais lozungs "Ieturi pauzi... apēd KitKat"!

 

Tieši austrumu gardēžiem ir pieejama vislielākā KitKat batoniņu garšu daudzveidība. Kāpēc gan tikai viņiem? Mūs taču ir skārusi globalizācija un pieejams internets!
Neliela sadarbība ar google meklētāju un bingo! Kādā no Ķīnas lielākajām iepirkšanās platformām var iegādāties KitKat ar īpaši interesantām garšām un, kas svarīgi, ar piegādi uz mūsu valsti!


Tad nu pasūtiju 9 dažādus (divi no tiem tika atsūtīti vienādi) KitKat, par katru batoniņu samaksājot nepilnu Euro. Trīs nedēļas gaidīšanas un tie ir manā priekšā!
 

 

Degustācija.


KitKat: Par šo konfekti nav īsti ko teikt, laikam šī ir tā saucamā Eiropas versija. Tāda pati kā pie mums. Garša neatšķiras.

KitKat THANKS versija: garšo tāpat, kā iepriekšējā šokolāde. Vienīgi, uz iepakojuma ir burtiņi pierakstīti.

KitKat ichigo remon: "ichigo remon" tulkojot no Japāņu valodas, nozīmē zemene un citrons. Tajā ir zemeņu šokolāde un citronu vafele - garšo pēc mūsu "Selgas" citronu vafeles, tikai šokolādē.

KitKat white: tas pats KitKat, tikai nedaudz baltā šokolādē. Pie mums tāds veikalos ir.

KitKat easter: pēc garšas atgādina popkornu ar sviestu. Tieši tādu saldo, kādus tirgo kino.

KitKat wasabi: nu tad šo garšu es gaidīju visvairāk, bet vilšanās - nekādu wasabi nejutu :( Pat grūti aprakstīt garšu, bet wasabi noteikti tā negaršo.

Mačas tējas KitKat: ļoti dīvaina garša - garšoja pēc stipras zaļās tējas. Man likās, ka ir mazliet citrons un ābols klāt.

 

 

Katrā ziņā, bija vērts nogaršot, un kad būšu Japānā vai Ķīnā, noteikti izmēģināšu vēl kādu KitKat batoniņu veidu.